روش های نوین کامنت مارکتینگ در اینستاگرام

با استفاده از روش های نوین کامنت مارکتینگ می توانید در اینستاگرام موفق شوید! کامنت در این روزها به کلید اصلی ورود به اکسپلور تبدیل شده است. الگوریتم اینستاگرام بر پایهی تعامل بیشتر با مخاطبان ایجاد شده و این تعامل با کامنت، لایک، به اشتراک گذاری یا ریپلای روی استوری مشخص میشود.
یکی از روش های نوین کامنت مارکتینگ در اینستاگرام، درخواست از کاربران برای درج یک کامنت جهت ارسال یک لینک، عکس یا یک مطلب است. احتمالا بارها دیده باشید که تولیدکنندهی محتوا از مخاطبان میخواهد که جهت دریافت خواستهی خود باید یک عدد یا یک کلمه را کامنت بگذارند. اما هنوز هم روشهای نوین دیگری وجود دارد که کمتر دیده شده و ما قصد داریم در این مطلب به بیان آنها بپردازیم.
کامنت مارکتینگ چیست و چطور کار میکند؟
کامنت مارکتینگ در واقع شاخهای از دیجیتال مارکتینگ و بازار تبلیغات است. دیجیتال مارکتینگ به بخشهای مختلفی مانند ایمیل مارکتینگ، سئو، سوشال مدیا و غیره تقسیم میشود. ارسال کامنتهای هدفمند زیر پستهای بزرگتر برای دیده شدن و یا هر نوع استفاده از کامنت برای بیشتر دیده شدن، کامنت مارکتینگ محسوب میشود.
در واقع در کامنت مارکتینگ شما به صورت مستقیم از کاربران نمیخواهید که شما را فالو کنند و با ارائهی یک نظر یا خدمات است که کاربران به شما جذب خواهند شد. تکنیک کامنت مارکتینگ به صورت خیلی طبیعی میتواند تعامل شما را افزایش دهد. اگر خیلی اهل فضای مجازی باشید احتمالا “بنیامین” اینستاگرامر معروف کامنت گذار را بشناسید که زیر تمام پستهای معروف و پرمخاطب کامنتهای طنز میگذاشت و از همین طریق توانست یک پیج میلیونی داشته باشد.
باید توجه داشته باشید که کامنت مارکتینگ به استراتژی مشخصی نیاز دارد و شما نمیتوانید زیر تمام پستهایی که میبینید بدون هدف کامنت بگذارید. در این صورت ممکن است مشکلات مختلفی سر راه شما قرار بگیرد که یکی از آنها مسدود شدن حساب کاربری یا بلاک شدن چند روزه باشد.
آیا تعداد فالوورها روی تعداد کامنت های پیج اثرگذار است؟
سوالی که ممکن است برای شما پیش آید این است که آیا زیاد بودن فالوورهای پیج تاثیری روی تعداد کامنت ها در پیج می گذارد؟ بله مسلما هرچقدر مخاطبان بیشتری در پیج تان حاضر باشند تعامل بیشتری هم دریافت خواهید کرد. اما بهترین و سریع ترین روش افزایش فالوور، خرید فالوور است. شما از سایت های معتبر می توانید فالوور واقعی، فعال و ایرانی بخرید. اینبو مرجع فروش فالوور اینستاگرام در ایران است که می توانید از طریق آن فالوورهای واقعی پیج تان را افزایش بدهید و همین باعث می شود تا پست های شما کامنت بیشتری دریافت کند.
برنامه کامنت خودکار اینستاگرام چیست؟
یکی از مهمترین ابزارهایی که در کامنت مارکتینگ میتواند به شما کمک کند، برنامه کامنت خودکار اینستاگرام است. در واقع اگر بخواهید به تنهایی زیر چند پست به صورت مداوم کامنت بگذارید و یا پاسخ مخاطبان خود را ارسال کنید باید زمان زیادی را از این بابت صرف کنید. اما برنامه کامنت خودکار می تواند پیام های مورد نیاز شما را طبق زمانبندی یا با شرط های مختلف برای مخاطبان مورد نظرتان ارسال کند.
از جمله مزایای این برنامه می توان موارد زیر را نام برد:
- در زمان صرفهجویی میکنید.
- بازدید هدفمند جذب میکنید.
- بدون نیاز به دخالت دستی، فرآیند کامنت مارکتینگ خودکار میشود.
نحوه عملکرد برنامه کامنت خودکار اینستاگرام
برنامه کامنت خودکار اینستاگرام قابلیت های مختلفی دارد. گاهی می تواند پاسخ افرادی که زیر پست شما کامنت گذاشته اند را ارسال کند و گاهی می تواند به صورت خودکار مخاطبان هدف شما را شناسایی کرده و زیر پست آنها کامنت ارسال کند.
1. کامنت گذاری بر اساس هشتگهای هدف
شما در این روش به برنامه چند هشتگ مرتبط با کسب و کارتان را می دهید و از او میخواهید که طبق این هشتگ ها مخاطبان هدف را پیدا کرده و زیر پست های آنها کامنت های مشخصی را درج کند.
2. جذب فالوور از طریق تحلیل رقبا
در این روش باید آیدی پیج رقبای خود را برای برنامه مشخص کنید تا برنامه بتواند زیر پست های آنها یا فالوورهای آنها کامنت بگذارد. قاعدتا وقتی کاربران به صورت مداوم پروفایل شما را زیر چند پیج مهم در زمینه های مرتبط مشاهده کنند کنجکاو خواهند شد و به سراغ بازدید از پیج شما می آیند.
اصول کامنت مارکتینگ اینستاگرام | ۵ قانون طلایی برای جذب مخاطب از طریق کامنت

کامنت مارکتینگ اینستاگرام قواعد و اصول خود را دارد که اگر آنها را رعایت کنید می توانید موفق شوید. در ادامه با این نکات مهم بیشتر آشنا خواهید شد.
1. فقط زیر پستهای مرتبط کامنت بگذارید!
با ارسال کامنت زیر پست های مرتبط می توانید به افزایش تعداد لایک های کامنت یا یک واکنش به کامنت شما امید داشته باشید. در واقع اینستاگرام از جایی متوجه می شود که کامنت شما ارزشمند و تعاملی بوده و فقط قصد افزایش فالوور ندارید، که کاربران دیگر نسبت به کامنت شما بی تفاوت نباشند.
با این اوصاف توصیه می کنیم فقط و فقط زیر پست های مرتبط کامنت بگذارید. به عنوان مثال اگر در زمینه آشپزی فعالیت دارید باید زیر پست های همکاران خود یا فودبلاگرها درباره غذا یا رستوران تبلیغ شده نظر خود را ارسال کنید.
2. نه خیلی بلند، نه خیلی کوتاه!
توجه داشته باشید که مخاطبان امروزی اینستاگرام خیلی بی حوصله شده اند و نمی توانند یک کامنت طولانی و بلند را بخوانند. از آن طرف کامنت های چند کلمهای و بسیار کوتاه که معنی خاصی ندارند هم نمی توانند مناسب باشند. به طور کلی بهتر است طبق ترندهای روز به خصوص در حوزه کلیپهای طنز عمل کنید و با استفاده از ترندها کامنت های کوتاهی درج کنید.
3. حتماً آیدی پیجتان را داخل کامنت بگذارید!
اگر زیر یک پست آموزشی می خواهید کامنت بگذارید باید آیدی خود را در کامنت درج کنید. وقتی که آیدی خود را با علامت @ قرار دهید، کاربران توانایی کلیک بر روی آن را خواهند داشت و بیشتر توجهشان به کامنت شما جلب می شود.
4. از متنهای تکراری و کلیشهای پرهیز کنید!
استفاده از متن های تکراری مانند “لطفا از پیج من هم بازدید داشته باشید” به هیچ عنوان به شما کمک نمی کند. سعی کنید دید انتقادی به هر پستی داشته باشید و یا در تکمیل بیانات هر ویدئو سخن بگویید. به عنوان مثال اگر در زمینه آموزش برنامه نویسی فعالیت دارید باید زیر پست های رقبای خود کامنت های تکمیل کننده و آموزشی ارسال کنید که مخاطبان از قدرت و توانایی های شما شگفت زده شوند و به پیج شما سر بزنند.
5. احساسات کاربر رو درگیر کن (اما صادقانه)
همیشه درگیری احساسات کاربران توانسته کارساز باشد؛ اما این کار باید کاملا طبیعی و صادقانه انجام شود. به عنوان مثال این روزها دیده اید که کشاورزان هم فعالیت هایی در اینستاگرام دارند. کامنت هایی مانند “به جای خرید از دلال، از من کشاورز خرید کن!” می تواند احساسات کاربران برای حمایت از یک کشاورز را درگیر کند.
خرید کامنت اینستاگرام، روشی که همیشه جواب داده!
در بین روش های نوین کامنت مارکتینگ که می توانند باعث افزایش تعامل شوند، روشی همیشگی وجود دارد که آن خرید کامنت اینستاگرام ارزان است. البته خرید کامنت باید در کنار فعالیت های متنوع شما انجام شود. از تولید محتوای مستمر گرفته تا همین روش هایی که برای کامنت مارکتینگ بیان کردیم را انجام دهید و در کنار آن برای سرعت بخشیدن به رشد پیج و میزان اینگیجمنت، از خرید کامنت استفاده کنید.
سخن پایانی
کامنت مارکتینگ در اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد تا بتوانید پیج خود را به صورت طبیعی به دیگران معرفی کنید. در این زمان که هزینه تبلیغات اینستاگرام سر به فلک کشیده، استفاده از راه هایی مانند کامنت مارکتینگ که هزینهی بسیار کمتری دارند و فقط با یک ربات خودکار کامنت گذار می توانید آن را پیاده سازی کنید، می تواند راهکار جذابی باشد. در این مطلب سعی کردیم روش های نوین کامنت مارکتینگ اینستا را بیان کنیم به شما کمک کنیم که با کامنت گذاشتن اصولی، مخاطبان هدف خود را پیدا کنید.



