متفرقه

آشنایی با زبان و فرهنگ چینی و عربی + سختی های یادگیری آن

زبان چینی یکی از رایج ترین زبان های دنیاست. بابل تخمین می زند که این زبان بیش از یک میلیارد گویشور بومی دارد که تقریباً 1/7 جمعیت جهان است. یادگیری زبان چینی به عنوان زبان دوم فرصتی برای برقراری ارتباط با جمعیت عظیمی از مردم در ایالات متحده و آسیا است.

زبان چینی لهجه‌های بسیار متفاوتی دارد اما زبان نوشتاری یکسانی دارد، بنابراین حتی اگر گویش با آنچه آموخته‌اید متفاوت باشد، باز هم فرصت برقراری ارتباط دارید.

دشواری

زبان چینی نیز به دلایل مختلف یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری است. چینی نه تنها یک زبان عاشقانه نیست، بلکه حتی در همان میدان توپ هم نیست. چینی مشکلات زیر را دارد:

نویسه ها، نه الفبا

در کل 50000 کاراکتر

حداقل 2000 کاراکتر برای صحبت به زبان چینی لازم است

چهار تن اصلی

50000 کاراکتر اشتباه تایپی نیست. البته، حداقل تنها 1974 بیشتر از الفبای 26 حرفی ماست. و اگر این کافی نباشد، چهار “لحن” اصلی می توانند در معنی تغییر کنند. و شما باید به تمام صداهای صدادار و صامت مختلف تسلط داشته باشید!

زبان چینی دشوار است، اما فقط به این دلیل که سخت است به این معنی نیست که غیرممکن است. مردم هر روز با آن صحبت می کنند و شما هم می توانید.

فرصت

زبان چینی فرصت های بزرگی را ارائه می دهد که از اینجا در ایالات متحده شروع می شود. مناطق شهری دارای مراکز بزرگی از جمعیت چینی هستند و بسیاری از دانشگاه ها نیز دانشجویان چینی دارند. خدمات تدریس خصوصی چینی ممکن است به اندازه اسپانیایی در دسترس نباشد، اما در مناطق شهری است.

از آنجایی که زبان چینی به طور گسترده صحبت می شود، این بدان معناست که یادگیری این زبان فرصت های تجاری و شغلی نیز دارد. اگر زبان چینی را خوب بلد باشید، می توانید به عنوان یک مربی، یک محقق یا یک تحلیلگر مالی شغلی پیدا کنید.

با گسترش مداوم اقتصاد جهانی، اگر زبان چینی زبان دوم شما باشد، شغلی در تحقیقات بازاریابی می تواند فرصت ارزشمند دیگری باشد. با چنین شغلی، حتی ممکن است در نهایت در چین زندگی کنید.

دسیسه فرهنگی

زبان چینی بزرگراهی برای ورود به یکی از قدیمی ترین فرهنگ های پیوسته روی زمین است. عرفان پیرامون فلسفه های چینی در فرهنگ غربی جذابیت زیادی پیدا کرده است.

فلسفه ها و شیوه های رایجی که از چین سرچشمه گرفته اند عبارتند از:

  • تائوئیسم
  • کنفوسیوسیسم
  • طب سوزنی

جغرافیای باستانی و اسرارآمیز و تاریخ طولانی این کشور، که شامل مصنوعات باورنکردنی مانند دیوار بزرگ چین است، جذابیت زیادی برای یادگیری این زبان ایجاد می کند.

سپس غذا است. پخت و پز ماندارین می تواند یکی از تندترین غذاهای جهان باشد و بسیاری از غذاها برای مدت طولانی در فرهنگ های غربی محبوب بوده اند. چه انگیزه ای بهتر از لذت بردن از نان شکستن با زبان مادری برای یادگیری زبان؟

اگر علاقه مند به یادگیری زبان چینی هستید و نه فقط زبان چینی را یاد بگیرید، من به شدت توصیه می کنم که راهنمای آسان زبان چینی Benny Lewis را دریافت کنید. این یک کار مهم را بسیار دست یافتنی تر می کند.

عربی

یک بار دیگر، اگر زبانی وجود دارد که بیشتر در سمت سختی قرار دارد، عربی آن زبان است. این امر به ویژه با توجه به این واقعیت صادق است که گویش‌ها در عربی آنقدر گسترده هستند که یکی به راحتی توسط دیگری قابل درک نیست و بالعکس.

با این وجود، این زبان به طور گسترده صحبت می شود. بیش از 300 میلیون زبان مادری وجود دارد، و برنامه‌های زبان عربی استاندارد مدرن را آموزش می‌دهند، که باید به شما توانایی برقراری ارتباط در هر یک از 20 کشوری را که زبان عربی زبان رسمی است، بدهد. با این حال، ممکن است بخواهید انتخاب کنید که روی کدام گویش تمرکز کنید.

خطاطی عربی
خطاطی عربی

دشواری

زبان عربی برای زبان آموز چالش های مختلفی دارد که باید بر آنها غلبه کند. عربی نیز مانند چینی به الفبای انگلیسی متکی نیست. اما بر خلاف چینی، الفبای آن (نه کاراکتر) دارد و فقط 28 حرف (نه هزاران) دارد که عدد قابل کنترل تری برای یادگیری است. اما مشکلات دیگری نیز وجود دارد، مانند:

  • تلفظ
  • خواندن و نوشتن
  • نحو

هنگام خواندن و نوشتن عربی، زبان آموز انگلیسی باید به عدم وجود اکثر مصوت ها در کلمات و نوشتن از راست به چپ (نه انگلیسی از چپ به راست) عادت کند.

عربی صحبت کردن با انواع صداهای ناآشنا، از جمله صداهایی که از پشت گلو می آیند، می تواند دشوار باشد. نحو نیز با فعل در ابتدای جمله متفاوت است و شما باید اشکال مختلف کلمه را که در انگلیسی نداریم را درک کنید.

فرصت

درک زبان عربی فرصت های زیادی را برای تجارت و سفر فراهم می کند. عربی در سراسر آفریقای شمالی و در سراسر خاورمیانه صحبت می شود. هر سفری در این مناطق عجیب و غریب با دانستن زبان کمک می کند، اگرچه ممکن است گویش های مختلف مانع آن شوند.

با توجه به شروع رقابت بسیاری از کشورهای عربی در اقتصاد جهانی و تولید ناخالص داخلی 600 میلیارد دلاری در منطقه عربی، فرصت های شغلی زیادی برای عربی زبانان وجود دارد. همچنین درک زبان عربی می تواند راهگشای زبان های مشابهی مانند فارسی، ترکی و فارسی باشد.

دسیسه فرهنگی

فرهنگ عربی به تاریخ جهان بازمی گردد و در قلب خاورمیانه هلال حاصلخیز قرار دارد که مدت ها تصور می شد مهد تمدن بوده است. دامنه این زبان باستانی به مصر نیز می رسد که برای غربی ها بیشتر قابل دسترس است.

نیازی به گفتن نیست که زبان عربی برای درک دومین دین بزرگ جهان، اسلام، حیاتی است. دانستن زبان عربی همچنین می‌تواند دروازه‌ای برای ورود به مصر باستان باشد، تمدن باستانی دیگری که اسرار اهرام و سایر یافته‌های باستان‌شناسی هنوز ما را تا به امروز جذاب کرده است.

برای یادگیری زبان عربی با پیچیدگی های آن برای انگلیسی زبانان، یک مربی یک به یک را توصیه می کنم. می‌توانید تعداد زیادی معلم عربی را با قیمت‌های ارزان در italki.com انتخاب کنید.

حقایق جالب درباره زبان عربی و چینی

در ادامه، چند حقیقت جالب درباره زبان عربی و چینی را برایتان مطرح می‌کنم:

زبان عربی:

  1. تاریخچه باستانی: زبان عربی یکی از زبان‌های باستانی است که تاکنون زنده مانده و استفاده می‌شود. تاریخچه این زبان به حدود ۱۵۰۰ سال پیش برمی‌گردد.
  2. کتاب مقدس اسلام: قرآن کتاب مقدس اسلام است که به زبان عربی نوشته شده است و بیشترین تأثیر را بر زبان و ادبیات عربی گذاشته است.
  3. واحدی که متحد می‌کند: عربی یکی از واحدساز‌ترین زبان‌هاست؛ با وجود تنوع بسیار بین کشورها و فرهنگ‌های مختلف عربی‌زبان، نوشتاری و شفاهی، همگی از یک ساختار واحد استفاده می‌کنند.
  4. تنوع لهجه‌ها: عربی دارای تنوع بسیار زیادی در لهجه‌هاست، به طوری که از لبنان تا مراکش و از یمن تا عراق، هر کشور دارای لهجه‌های مختلفی است.

زبان چینی:

  1. باستانی‌ترین زبان زنده: زبان چینی یکی از باستانی‌ترین زبان‌های زنده است و بیش از ۱۴۰۰۰ کاراکتر دارد که تاریخچه تا دو هزار سال پیش را نشان می‌دهد.
  2. سیستم نوشتاری پیچیده: نوشتار چینی از کاراکترهای پیچیده و متنوعی تشکیل شده است که هر کاراکتر می‌تواند یک واژه، یک مفهوم یا حتی یک عبارت را نمایان کند.
  3. لهجه‌های مختلف: مانند زبان عربی، چینی هم دارای لهجه‌های بسیاری است، از جمله معروفترین آن‌ها لهجه ماندارین و کانتونیز است که در مناطق مختلف چین و حتی در خارج از کشور استفاده می‌شوند.
  4. تأثیر بر دیگر زبان‌ها: به دلیل تاریخ بلند خود و تأثیر فرهنگ چین بر مناطق اطرافش، زبان چینی تأثیر زیادی بر سایر زبان‌ها نیز داشته است، به ویژه زبان‌های آسیایی مانند ژاپنی و کره‌ای که کاراکترهای چینی را به کار می‌برند.

با توجه به تنوع و تاریخچه عریض این دو زبان، حقایق جالب و بی‌پایان درباره هر کدام وجود دارد که این نکات فقط برخی از آن‌هاست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا