متفرقه

آشنایی با زندگی روستایی و محدویت ها و مزیت های آن

زندگی در روستا با ویژگی‌ها و محدودیت‌های خود، یک تجربه‌ی فراتر از اجتماعات شهری است. در روستاها، تمامیت با طبیعت و ارتباط نزدیک با جامعه‌ی محلی و نوعی زندگی آرامش‌بخش و ارزشمند را تجربه می‌کنیم. اما همانطور که هر سبک زندگی دیگری، زندگی در روستا نیز با چالش‌ها و محدودیت‌های خود همراه است.

از جمله محدودیت‌های زندگی در روستا می‌توان به محدودیت‌های اقتصادی اشاره کرد. عدم دسترسی به مراکز خرید بزرگ و کمبود فرصت‌های شغلی می‌تواند از جمله چالش‌های اصلی باشد که روستاییان با آن مواجه هستند. همچنین، محدودیت در دسترسی به خدمات بهداشتی و آموزشی نیز از دیگر مسائلی است که باید مد نظر قرار گیرد.

اما با وجود این چالش‌ها، زندگی در روستا نیز مزایای بسیاری دارد. یکی از مهمترین مزیت‌های زندگی در روستا، ارتباط نزدیک با طبیعت است. روستاها محیطی آرام و پر از سبزی هستند که این امر می‌تواند به عنوان یک منبع آرامش و انرژی مثبت برای ساکنان آنها عمل کند. همچنین، امکاناتی مانند کشاورزی و دامداری، از فرصت‌های شغلی مهم برای روستاییان هستند که امکان تولید محصولات غذایی طبیعی و سالم را برای خود و دیگران فراهم می‌کنند.

علاوه بر این، ارتباط نزدیک با جامعه‌ی محلی یکی از مزایای دیگر زندگی در روستاست. در روستاها، افراد با یکدیگر ارتباطات نزدیک‌تری دارند و این امر باعث افزایش احساس تعلق به جامعه و افزایش همبستگی اجتماعی می‌شود. همچنین، فرصت برای شرکت در فعالیت‌های جامعه‌ی محلی و حضور در تصمیم‌گیری‌های مربوط به آنها، احساس ارزشمندی برای ساکنان روستا ایجاد می‌کند.

در نهایت، زندگی در روستا می‌تواند به عنوان یک فرصت برای فرار از زندگی پرمشغله و استرس شهری در نظر گرفته شود. در اینجا، افراد می‌توانند با طبیعت درگیر شده و به دور از شلوغی و نوiseهای شهری، زندگی ساده و آرامی را تجربه کنند.

با این وجود، باید به این نکته توجه داشت که زندگی در روستا همچنان با چالش‌های خود همراه است و برای برخورد با این چالش‌ها، نیاز به برنامه‌ریزی و پشتیبانی موثر از سوی دولت و جامعه محلی است. از این رو، ارتقاء زیرساخت‌ها، فراهم‌سازی فرصت‌های شغلی و ارتقاء خدمات عمومی از مسائلی است که می‌تواند زندگی در روستا را بهبود بخشد و از این تجربه‌ی منحصربه‌فرد لذت برده شود.

تجربه و داستان زندگی در روستا

زمان زیادی نگذشت که متوجه شوم که در ماجراجویی زندگی روستایی مانند ماهی بدون آب هستم.

این موضوع بیشتر شبیه اختاپوس است، و تلاش میکنم که زندگی جدیدم را طئری نشان دهم که کار می کند. و اینکه هرگز نمیخواستم اعتراف کنم که چه کارهایی هستند که نمی دانستم چگونه آنها را انجام دهم.ولی بعد از 22 سال زندگی در شهر یک موضوع دردناک وجود دارد : کافه نشینی ها، دوچرخه سواری در کوهستان، کار کردن در یک اداره، این موارد حتی ذره ای هم مرا برای روبرو شدن با سبک زندگی روستایی آماده نکرده بود.

نمی‌توانستم آتش روشن کنم یا بفهمم پمپ چاه چگونه کار می‌کند و چوب خرد می‌کند؟ این موضوعی برای پست دیگری است، کافی است بگوییم که بدون تیم مربی‌ام، احتمالاً آن را جمع می‌کردم و به کانکس دوست‌داشتنی‌ام برمی‌گشتم.

جز اینکه فروختمش

و بعد بازار مسکن متلاطم شد.

باید اعتراف می کردم که تمام خواندن و مطالعه و تظاهر کردن در دنیا نمی تواند مرا از این واقعیت که یک دختر شهرستانی شده ام نجات دهد.

البته بعد از مدتی شک و تردید به سراغم آمد. آیا واقعا می توانستم این کار را انجام دهم؟ آیا باید به شهر بر می گشتم و به همه اعتراف می کردم که رویایم فقط همان رویا بود؟ چه کسی بود که فکر می کردم واقعا می توانم این کار را برای خودم انجام دهم؟ ساعت های زیادی را در این مکان گذراندم و فکر می کردم که آیا کار درست را انجام خواهم داد یا خیر.

اما فکر برگشتن باعث شد که تهوع کنم، بنابراین بیرون بود. باید می فهمیدم که چگونه چیزهایی را که باید یاد بگیرم یاد بگیرم و سریع یاد بگیرم.

بنابراین پس از جستجوی روحی فراوان (و بیش از چند ناخن شکسته)، متوجه شدم که چند ترفند در آستین ضرب المثل خود دارم که در زندگی جدیدم واقعاً به من کمک می کند. اینها همان صفات، ترجیحات و آماده سازی هایی هستند که به شما نیز خدمت خواهند کرد.

لیست را بررسی کنید. به عمق بروید و ببینید هنگام خواندن چه چیزی برای شما پیش می آید.

ما فکر می کنیم با برخی از این چیزها مشکلی نداریم، اما واقعیت می تواند کاملاً چیز دیگری باشد. بیایید با آن روبرو شویم – وقتی با یک سنجاب بی وقفه روبرو می شوید که سعی می کند راه خود را به خانه شما بجود و بیشتر موش در چکمه های مورد علاقه شما مدفوع می کند، ایده آل زندگی روستایی رمانتیک می تواند خیلی سریع از پنجره بیرون برود.

آیا برای زندگی روستایی آماده هستید؟

در اینجا به برخی از ویژگی ها و مقدمات شخصیتی اشاره می کنیم که باید انتقال شما به زندگی روستایی را راحت تر و لذت بخش تر کند:

  1. بدتان نمی آید کثیف شوید.

شاید به این دلیل که کثیفی شهر معمولا بسیار نفرت انگیز است (همه کسانی که به سگ هایشان اجازه می دهند کارشان را در پارک ها انجام دهند، با شما صحبت می کنم).

اما کثیفی در کل چیز دیگری است. به هر حال، معمولا. مگر این که کثیفی موش باشد. خط آخر این است که انجام کاری که باید در یک خانه یا ملک روستایی انجام شود، بدون این که کثیفی به یک شکل بر شما وارد شود، بسیار دشوار است. اگر با آن مشکلی نداشته باشید، در نیمه راه هستید.

مزرعه روستایی
مزرعه روستایی

2. شما می توانید بدون سشوار زنده بمانید.

من عاشق سشوار و اتوی تختم هستم. من بدون استفاده از یکی یا دیگری از خانه بیرون نمی روم، مگر اینکه، البته، برق در نیمه شب قطع شود (اینجا زیاد اتفاق می افتد). بنابراین اگر باید برای محل کار عالی به نظر برسید یا یک جلسه مهم را در روز بعد از یک طوفان بزرگ برنامه ریزی کنید، باید بتوانید بداهه بنویسید: یا یکی از آن لوازم موی شارژی یا گازسوز را دم دست داشته باشید، یا موهایتان را کوتاه کنید. که به یک ظاهر طراحی شده نیاز ندارد. این ممکن است مسخره به نظر برسد، اما من در سفرهای رفتینگ با زنانی که سشوار را در کیسه های خشک خود بسته بندی می کردند، بوده ام. چیزی که آنها فکر می کردند آنها را به آن وصل می کنند فراتر از من است. اما من میل به افسانه به نظر رسیدن را درک می کنم، حتی زمانی که تا زانو در گل و لای باغ هستید یا مدفوع موش را از قفسه پلیور خود پاک می کنید. فقط به این دلیل که ما در خشکی زندگی می کنیم به این معنی نیست که نمی توانیم عالی به نظر برسیم، اما اگر بتوانید بدون سشوار زیبا به نظر برسید، زمان بسیار راحت تری برای زندگی در کشور خواهید داشت.

3. برای کار نیازی به انتقال فایل های حجیم از طریق اینترنت ندارید.

متاسفانه باید به این موضوع توجه داشت که نرم افزارهای VPN بسیار کند عمل می کنند و معمولا پهنای باند بیشتری مصرف می کنند. و تنها اتصال اینترنتی که در این قسمت از جهان میتوانم به آن دسترسی داشته باشم ماهواره است که این روش نیز کند است.به هر حال کندتر از ADSL یا کابلی، و بعضی روزها نه خیلی سریع تر از شماره گیری.

قبل از حرکت تکالیف خود را انجام دهید و ممکن است بعدا دچار سردرد شدیدی شوید.

محدودیت‌های اینترنت در زندگی روستایی ممکن است به عنوان یکی از چالش‌های اصلی در ارتباطات و دسترسی به اطلاعات مطرح شود. در بسیاری از مناطق روستایی، اتصال به اینترنت به دلایل فنی، اقتصادی و زیرساختی مشکلاتی را به وجود می‌آورد. از میان محدودیت‌های مهم می‌توان به ضعف زیرساخت‌های ارتباطی، فاصله طولانی تا نقاط مرکزی، نبود امکانات تکنولوژیکی مورد نیاز، و همچنین هزینه‌ی بالای ارتباطات اشاره کرد.

با توجه به محدودیت‌های اینترنت در روستاها، بسیاری از ساکنان ممکن است با دسترسی محدود به اطلاعات و خدمات آنلاین مواجه شوند. این محدودیت‌ها می‌تواند تأثیرات جدی بر زمینه‌های مختلف زندگی شهروندان داشته باشد، از جمله آموزش، بهداشت، کسب و کارهای محلی و حتی ارتباطات اجتماعی. از طرف دیگر، این محدودیت‌ها می‌توانند باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین مناطق روستایی و شهری شود، زیرا دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرها بیشتر و رونق بیشتری دارد. برای حل این چالش، نیاز به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، ارائه‌ی طرح‌ها و سیاست‌های حمایتی و تسهیل دسترسی به اینترنت در مناطق روستایی اساسی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا