اخبار

اخبار عجیب سیاسی در 2021 در ایالت های امریکا

پاسخ سریع و خلاصه

  1. در ایالت تگزاس، مجلس ایالتی قانونی را تصویب کرد که محدودیت‌های شدیدی را برای حق حاکمیت بر بدنه انسانی در مورد حاملگی تعیین کرد، حتی در مواردی که حاملگی ناشی از تجاوز یا سوءاستفاده جنسی باشد.
  2. در جریان انتخابات در ایالت جورجیا، با اتهاماتی از سوی دموکرات‌ها و انتقادات بین‌المللی در مورد قانون‌های انتخاباتی جدید ایالت، در این ایالت اعمال شد. این قوانین به نظر برخی مخالفان، به نفع جمهوریخواهان بود و در برخی موارد انتقادات جدی را به دنبال داشت.
  3. در ایالت کالیفرنیا، تلاش برای اخراج و برکناری گورنر گاونر نیوزوم از مقام خود به وسیله یک رای‌گیری ویژه موفق نشد، با اینکه افراد مخالف با عملکرد وی از این ابزار بهره‌بردند.
  4. در ایالت نیویورک، ادعاهایی در مورد رفتارهای جنسی ناخواسته حاکم بیل کلینتون منتشر شد که منجر به تحقیقات جدی در این زمینه شد.

در سال 2021، ایالات متحده آمریکا شاهد رویدادهای سیاسی عجیب و غیرمعمول بودند. اینجا تعدادی از آنها:

  1. ترامپ و ادامه تأیید انتخابات: پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2020، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، به طرز غیرمعمولی به پیروزی جو بایدن اعتراف نکرد و ادعا کرد که انتخابات مورد تقلب قرار گرفته است. این ادعاها و اظهارات توطئه‌گونه توسط رئیس‌جمهور سابق، باعث شد تا او به شدت مورد انتقاد قرار بگیرد و برخی از اتباع را به حمایت از او تحریک کند.
  2. حادثه حمله به کاپیتول: در 6 ژانویه 2021، در آستانه تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری، یک گروه از پشتیبانان ترامپ به میدان کاپیتول در واشنگتن حمله کردند. این حمله باعث تعطیل شدن جلسه کنگره برای ساعاتی شد و منجر به چندین زخمی و خسارت در محوطه کاپیتول شد.
  3. مقاومت در برخی ایالات علیه تدابیر کووید-۱۹: در برخی ایالات، مقاومت عمومی در برابر تدابیر پیشگیری از انتشار ویروس کووید-۱۹ مشاهده شد. این شامل رد دستورالعمل‌های قرنطینه، عدم استفاده از ماسک‌ها، و اعتراضات به تدابیر دولت مرکزی برای کنترل ویروس بود.
  4. استقلال پیشنهادی بعضی ایالت‌ها: در برخی ایالت‌ها، مثل تگزاس، بحث در مورد استقلال یا تغییر وضعیت فدرال آنها مطرح شد. این بحث‌ها در مورد مسائل متنوعی از جمله مالیات، کنترل مرزها، و حقوق شهروندی مطرح شدند.
  5. مشکلات در تأمین رأی‌ها در برخی ایالت‌ها: در برخی ایالت‌ها، مشکلاتی در تأمین رأی‌ها و شیوه‌های اجرایی آنها مطرح شد. این مسائل ممکن بودند باعث تأخیر یا عدم قطعیت در نتایج انتخابات شوند.

این رویدادها و واکنش‌های سیاسی مرتبط با آنها، سال 2021 را یکی از سال‌های پرشور در تاریخ سیاست آمریکا کردند. در ادامه به یک سری رویدادهای دیگر به تفضیل می پردازیم:

1.وزیر امور خارجه آلاباما با آتش بازی می کند، می سوزد

یکی از سرسخت‌ترین حامیان رئیس‌جمهور سابق ترامپ، اگر بی‌اساس، باشد، مایک لیندل، بنیانگذار MyPillow است که ادعاهای بی‌ثباتی مبنی بر تقلب در رأی‌دهی در انتخابات 2020 را مطرح کرده است که تحت نظارت دقیق از بین رفته است.

اما برخی از جمهوری خواهان اصرار لیندل مبنی بر وقوع تقلب در رأی دهندگان را تشویق کرده اند، یا حداقل آن را آرام کرده اند. و گاهی اوقات این تشویق به آنها باز می گردد، مانند مورد جان مریل، وزیر امور خارجه آلاباما (راست).

مریل در سپتامبر با لیندل ملاقات کرد و عکسی از این دو مرد در مقابل یک شومینه تشریفاتی منتشر کرد. چند روز بعد، لیندل مدعی شد که مجرمان سایبری 100000 رای را که ترامپ در آلاباما به او داده بودند برای شمارش رئیس جمهور بایدن، در وضعیتی که ترامپ 25 امتیاز داشت، “تغییر دادند”.

مریل ادعاهای لیندل برای تخته تخت را اینگونه خواند: «ما هیچ تغییری در رأی نداشتیم. صفر امکان تغییر هیچ رأیی وجود ندارد.»

در همان ماه، لیندل ادعا کرد که آرا در تمامی 44 شهرستان آیداهو به صورت الکترونیکی دستکاری شده است. وزیر امور خارجه جمهوریخواه مجبور شد به مردم یادآوری کند که هفت شهرستان از 44 شهرستان آیداهو آنقدر کوچک هستند که آراء را با دست می شمارند و از هیچ مرحله الکترونیکی در روند شمارش آرا استفاده نمی کنند.

2.نماینده ایالت کانزاس نمی تواند از مشکل دور بماند

یکی از اولین اعضای نسل Z که برنده انتخابات برای یک مقام دولتی بزرگ شده است، همگروه سنی خود را به خوبی نمایندگی نمی کند.

آرون کولمن، نماینده 21 ساله ایالت کانزاس، در انتخابات مقدماتی 2020 نماینده ایالت دموکرات را شکست داد و سپس در انتخابات مجلس قانونگذاری پیروز شد. او حتی پیش از این که هفت نفر از همکارانش که به زودی به کار خواهند آمد، از او خواستند تا به دلیل سوءاستفاده خانگی و اتهامات انتقام جویانه پورنو استعفا دهد، هنوز سمت خود را نگرفته بود.

در این سال، او از دفاتر وزارت کار کانزاس منع شد، زیرا او خواستار دسترسی به یک منطقه فقط برای کارمندان شد. پلیس اورلند پارک او را به اتهام خشونت خانگی در ماه اکتبر دستگیر کرد، پس از اینکه گفته می شد به پدربزرگ و برادرش حمله کرده بود. ماه بعد، او به ظن رانندگی تحت تاثیر قرار دستگیر شد.

تقریباً همه در سیاست کانزاس، از جمله رئیس مجلس نمایندگان ران رایکمن (راکمن)، رهبر اقلیت تام سایر (D) و فرماندار لورا کلی (D) از کلمن خواسته اند استعفا دهد.

سیاستمدار عصبانی
سیاستمدار عصبانی

3.”کلید” موفقیت نماینده ایالت میشیگان

هنگامی که جول جونز (D) نماینده ایالت میشیگان در ماه سپتامبر به دلیل نقض شرایط قرارداد خود به اتهام رانندگی در حالت مستی دستگیر شد، با مشکلاتی روبرو شد. زمانی که با یک کلید به پایش به زندان آمد، اوضاع را برای خودش خیلی بدتر کرد.

این حرکت دو اتهام جدید برای جونز به همراه داشت: یک اتهام جنایت به اتهام آوردن سلاح به زندان و دیگری برای تلاش برای فرار. این دو اتهام جدید با هم می توانند نماینده ایالت را به مدت نیم دهه دور کنند.

4.کاندیدای بی سن

آدری کلمنت چندین بار در آرلینگتون ویرجینیا نامزد شده است.

این نامزد همیشگی در گذشته به خبرگزاری ها گفته بود که در اواسط دهه 50 زندگی خود است. اما وقتی خبرنگاری از واشنگتن پست به سوابق عمومی نگاه کرد، معلوم شد که او در سال 1949 – 20 سال زودتر از آنچه گفته بود – متولد شده است. در پاسخ به سوالی درباره این اختلاف، کلمنت از حق متمم پنجم خود استفاده کرد تا از متهم کردن خود جلوگیری کند.

فقط برای روشن بودن، هیچ چیز غیرقانونی در مورد هفتادگی نیست. کلمنت در انتخابات نوامبر 18 درصد آرا را به دست آورد و از نامزد پیروز که 60 درصد آرا را به دست آورد، عقب افتاد.

5.عروس جدید پورتلند

مت گرونینگ، خالق «سیمپسون‌ها»، اهل پورتلند، اورژانس است و بسیاری از شخصیت‌های او نشانه‌های شهر رز را منعکس می‌کنند. نام آقای برنز به خاطر Burnside، یکی از خیابان‌های اصلی که شهر را به دو نیم می‌کند، گرفته شده است. لاوجوی، کویمبی و ون هوتن، همه شخصیت‌های نمایش، خیابان‌های بزرگی هستند. منحنی‌های ترویلیگر به سایدشو باب نام خانوادگی او را می‌دهند.

پس چه راه مناسبی برای پورتلند برای افتتاح یک پل عابر پیاده جدید از نامگذاری آن به نام شخصیت سیمپسون ها چیست؟

در سپتامبر، مقامات پورتلند از پل جدیدی بر روی 405 بین ایالتی رونمایی کردند که به نام چپ دست مورد علاقه همه – گذرگاه Ned Flanders – نامگذاری شده است. ما مطمئن هستیم که ol’ Neddarino صورتی غلغلک داده می شود.

نتیجه‌گیری:

سال 2021 به عنوان یکی از سال‌های پر برکت و همچنین پرفراز و نشیب در تاریخ سیاست ایالات متحده آمریکا مطرح خواهد شد. این سال شاهد وقایع عجیب و غریبی بود که در صدر اخبار سیاسی قرار گرفت. از جمله این واقعه‌ها می‌توان به جدایی ایالت تگزاس از ایالات متحده، حملات تروریستی در مجلس کنگره، و تلاش‌های تبعیض آمیز برای تغییر قوانین انتخابات در برخی ایالت‌ها اشاره کرد.

در نتیجه، مشخص است که سیاست در ایالات متحده همچنان با چالش‌ها و مواجهه با اتفاقات ناگوار روبرو است. این واقعه‌ها نشان می‌دهد که نیاز به توجه به عمق و چشم‌انداز بلندمدت در سیاست ایالات متحده اهمیت بسیاری دارد تا از وقوع اتفاقات ناخوشایند جلوگیری شود و روند پیشرفت کشور حفظ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا