سلامتی

12 سالم ترین میان وعده های نمکی برای عاشقان شوری

آجیل

1/13

گردو. گردوی آمریکایی. بادام ها. هر نوع که ترجیح می دهید، یک مشت کوچک یک میان وعده عالی می سازد. آنها سرشار از چربی های سالم، فیبر و پروتئین هستند. آنها همچنین دارای مواد معدنی مانند منیزیم هستند. از انواعی که برشته شده یا طعم‌دار هستند چشم پوشی کنید  آنها سدیم بیشتری دارند. در عوض، طعم دلخواه خود را با فلفل هندی یا دارچین اضافه کنید.

سویای سبز

2/13

دانه های سویای سبز، طعمی ملایم و کره ای دارند که دوستداران زیادی دارند. و درهر وعده سه چهارم فنجان از این سویا حدود 7 گرم سدیم وجود دارد. این گیاه سرشار از ویتامین ها ، موادمعدنی و ترکیب های گیاهی است که از قلب حفاظت میکند و به کاهش خطرات ابتلا به بیماری سرطان نیز کمک می کند. این گیاه را میتوانید به صورت بخارپز آماده کنید و بعد از پخت به آن کمی نمک و چاشنی مورد علاقه خود را اضافه کنید.

پنیر رشته ای

3/13

برای لذت بردن از این جعبه ناهار، لازم نیست بچه باشید. همچنین سرشار از کلسیم است که برای استخوان ها و دندان ها مفید است. ترکیبی از پروتئین بدون چربی و کربوهیدرات های غنی از فیبر به شما کمک می کند تا تا وعده غذایی بعدی انرژی لازم را حفظ کنید. به دنبال گزینه های کم یا کاهش سدیم باشید. پنیر رشته ای باعث تقویت اجزای دندان کودک می شود.

سبزیجات و دیپ

4/13

وقتی از سبزیجات تازه خرد شده مانند هویج، کرفس و فلفل می خورید، نمی توانید اشتباه کنید. برای درست کردن یک دیپ سالم به همراه آنها، یک خیار بزرگ را پوست کنده، بذر و رنده کنید. آب اضافی را تخلیه کنید. با 1 فنجان ماست یونانی ساده، آب نصف لیموترش، 1 قاشق چایخوری شوید خشک و یک حبه سیر خرد شده مخلوط کنید. قبل از سرو به مدت 1 ساعت سرد کنید.

ذرت بو داده

5/13

آن سطل پاپ کورن فیلم می تواند بیش از 1000 کالری و تا 2650 میلی گرم سدیم داشته باشد. میل خود را در خانه برای یک میان وعده پر فیبر، کم سدیم و کم کالری بپزید. این به این دلیل است که شما نحوه تهیه آن را کنترل می کنید. روغن و کره را راحت کنید. به جای طعم دهنده های پودر شده یا نمک، ادویه ها و چاشنی های مختلف، از پودر کاری گرفته تا ترکیبی از زیره، پاپریکا و پودر فلفل را امتحان کنید.

دانه

6/13

اجازه ندهید اندازه کوچک آنها شما را فریب دهد. دانه ها مانند کدو تنبل و آفتابگردان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 سالم، فیبر، آنتی اکسیدان ها و پروتئین هستند. همچنین اگر به بادام زمینی یا آجیل درختی حساسیت دارید، آنها گزینه خوبی هستند. دانه ها کالری بالایی دارند، بنابراین به یک مشت کوچک بچسبانید. نسخه های بدون نمک یا کم نمک را انتخاب کنید تا در مصرف سدیم زیاده روی نکنید. دانه ها برای حذف سیاهی قوزک پا نیز به کار می روند. روغن های دانه ها برای موارد زیادی استفاده می شوند. در ساخت و تهیه لوازم آرایشی، بهداشتی، روغن های تقویتی و .. . برای همین در حذف سیاهی قوزک پا استفاده می شوند.

چیپس کلم پیچ

7/13

چیپس کلم پیچ پر از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات ضد سرطان است. برای درست کردن خودتان، کلم پیچ را بشویید و ساقه ها را بردارید. برگ ها را به اندازه لقمه خرد کنید و با روغن زیتون و چاشنی های بدون نمک دلخواهتان بریزید. روی یک ورقه پخت پهن کنید و در دمای 300 درجه به مدت 18 دقیقه یا تا زمانی که ترد شود بپزید. پس از خنک شدن، در ظرف در بسته نگهداری کنید.

پیتزا کوچک

8/13

یک تکه پیتزا پنیر می تواند 730 میلی گرم سدیم داشته باشد. هنگامی که هوس پیتزا می کنید، اما نه نمک، روی یک کلوچه یا پیتای انگلیسی سبوس دار برشته شده را با 2 قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی، ½ فنجان سبزیجات خرد شده دلخواه و 2 قاشق غذاخوری پنیر موزارلای کم چرب اضافه کنید.

سالاد نخود
سالاد نخود

نخود سوخاری

9/13

لوبیا گاربانزو نیز نامیده می شود، یک میان وعده ترد و پر فیبر است. یک قوطی نخود را بشویید و با دستمال کاغذی خشک کنید. با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و ادویه های دلخواه مخلوط کنید. پودر سیر، فلفل، زیره، پودر چیلی یا هر ترکیب مرزه ای که دوست دارید را امتحان کنید. روی یک ورقه فر پوشیده شده با فویل پهن کنید و به مدت 20 دقیقه در دمای 400 درجه تفت دهید.

مورچه ها روی سیاهه

10/13

دلیلی وجود دارد که احتمالاً در کودکی چوب کرفس را با کره بادام زمینی پخش کرده و با کشمش پاشیده اید. سرشار از پروتئین و فیبر است، بنابراین شما را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین سریع درست می شود و در حال حرکت است. هنگام انتخاب کره آجیل مورد استفاده، فراموش نکنید که برچسب آن را بخوانید. سالم ترین شرط شما برندی است که فقط یک عنصر داشته باشد: آجیل انتخابی شما.

سیب زمینی پخته شده

11/13

سیب زمینی تقریباً فاقد سدیم است، در حالی که سرشار از ویتامین های B و C و پتاسیم است. آنها همچنین منبع خوبی از فولات و آهن هستند. یک سیب زمینی کوچک را در مایکروویو قرار دهید و روی آن پنیر خرد شده کم چرب و سالسا را ​​برای یک میان وعده مقوی روی آن قرار دهید.

تخم مرغ آب پز سفت

12/13

وقتی برای رفع گرسنگی به یک میان وعده سریع نیاز دارید، ممکن است یک تخم مرغ آب پز سفت بهترین راه باشد. فقط یک عدد 6 گرم پروتئین دارد که به شما کمک می کند سیر شوید. تخم مرغ سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین D است که برای سلامت استخوان مفید است. و همچنین لوتئین دارند که به محافظت از چشم شما کمک می کند. از آنجایی که تخم مرغ سرشار از کلسترول است، سعی کنید بیش از یک عدد در روز نخورید. اگر دیابت یا بیماری قلبی دارید، هر هفته بیش از دو تا سه تخم مرغ مصرف نکنید. ویتامین دی موجود در تخم مرغ باعث قوی شدن اجزای دندان کودک می شود.

چیپس کم سدیم و سالسا

13/13

هنوز هوس آن کیسه چیپس را دارید؟ به دنبال آن بروید فقط سالم ترین گزینه خود را انتخاب کنید. سیب زمینی کم سدیم یا چیپس ترتیلا پخته را انتخاب کنید. یا به دنبال چوب شور غلات کامل بدون نمک باشید. برای افزودن مواد مغذی و طعم بیشتر با سالسا ترکیب کنید. فقط مطمئن شوید که سالسا پر از نمک یا شکر نباشد. یا خودتان درست کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا