اخبار

اخبار مهم 2021 که از همه عجیب تر بودند!

“به هر حال پول واقعی نیست، درست است؟”

عجیب ترین محصولات و خریدها : 2021

امسال دوباره مشخص شد که برخی افراد به طور آشکاری دارای ثروت فراوان هستند، اما از اختیار کافی برخوردار نیستند، یا هر دو. در غیر این صورت، نه کروک‌های استیلتو وجود داشتند، و نه مجموعه “ماندالورین” از تاماس کینکید. هر دوی آن‌ها در مقایسه با یک تخت پهپاد سفارشی با قیمت 25000 دلار که به نظر عالی می‌رسد، اما حتی پرواز نمی‌کند، انتخاب منطقی‌تری هستند. کیف لویی ویتون به قیمت 39000 دلار نیز به همین ترتیب نیست. حداقل آن‌ها مانند خودروهای تسلا به دستورات “بستن چاله” پاسخ نمی‌دهند. یک خودروی احمقانه هنوز یک خودروی واقعی است که می‌توانید به دلایل واقعی از آن استفاده کنید. این بیشتر از آن چیزی است که می‌توان برای این “مجسمه” مضحکی که با قیمت 18000 دلار فروخته شد، گفت. این همه پول برای هوا و تکه‌های نوار روی زمین هدر می‌رود.

هر کسی که آن را خریداری کرده، امیدوار است که صورت شخص دیگری را بپوشاند، که با توجه به چهره‌های واقع‌گرایانه‌ی این هنرمند ژاپنی که کابوس‌های شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، این امکان وجود دارد. این ماسک‌ها هنوز هم معامله بهتری نسبت به پول ظالمانه‌ای هستند که برای NFTها صرف می‌شود، همچنین آیفون X سفارشی که حتی تماس نمی‌تواند برقرار کند، همچنان با قیمت 86000 دلار در eBay به فروش می‌رسد. پولی که می‌توانست برای مجسمه‌ی غول‌پیکر دیوید هاسلهوف از فیلم باب اسفنجی شلوار مربعی صرف شود.

با این حال، یک بار دیگر، طرفداران پوکمون نشان دادند که وقتی به چیزی اهمیت می‌دهید، پول چیزی نیست. با “فقط” 250 دلار، می‌توانید سر خود را در یک بالش زبان عجیب و غریب Gengar بپیچانید، که در مقایسه با مجسمه‌ی کریستالی Pickachu با نسخه‌ی محدود 26000 دلاری که در سال 2021 به فروش رفت، ارزان‌تر است. زمانی که به یاد می‌آوریم که طرفداران پوکمون هزاران هزار دلار برای Oreos در eBay هزینه کردند، این قطعه به اندازه‌ی آن پوچ به نظر نمی‌رسد.

حداقل طرفداران این هرج و مرج را به رایانه‌های خود محدود کرده‌اند، برخلاف زمانی که آن‌ها اسباب‌بازی‌های McDonald’s Happy Meals را برای کودکان احتکار می‌کردند یا شرکت‌هایی مانند تارگت را مجبور به توقف فروش کارت‌های تجاری در فروشگاه‌های خود به دلیل طغیان‌های خشونت‌آمیز می‌کردند. امیدواریم موزه‌ی فسیل پوکمون جدید که “استخوان‌های” پوکمون‌ها را نشان می‌دهد، بتواند از چنین فاجعه‌ای جلوگیری کند.

اما، مثلاً، چرا علم؟

عجیب ترین داستان های علمی سال

علم امسال حتی فراتر از واکسن‌های معجزه‌آسا و درمان‌های کووید، پیشرفت‌های بزرگی داشت. اما مثل همیشه، علم همچنین اکتشافات عجیب، اخبار عجیب، موجودات عجیب و غریب و روبات‌هایی را به ما داد که ما را آماده می‌کنند تا قبل از اینکه اوضاع بد شود، در Skynet سرمایه‌گذاری کنیم.

اقیانوس هنوز AF ترسناک است. راب های دریایی می توانند تمام اعضای بدن خود را جدا کرده و دوباره رشد دهند. کرم های دریایی با چندین قنداق می توانند مغز آنها را جدا کنند. این چیزها نگران کننده هستند، اما نه ترسناک مانند این هیولای هشت فک که در اعماق دریاها پرسه می زند. همچنین فضایی وجود دارد که هیچ کس نمی تواند فریاد ما را در مورد طوفان های فضایی بشنود. (خوشبختانه «ارواح فضایی در حال رقص» بسیار باحال هستند.) اما می‌توانید صدای زوزه‌ی ما را بشنوید که با خوشحالی در برابر فضانوردانی که رویای The Lonely Island درباره المپیک فضایی را به واقعیت تبدیل می‌کنند، می‌شنوید.

سال 2021
سال 2021

علم نیز با حیوانات بسیار عجیب شد. اکنون می دانیم که چرا وامبات ها مدفوع مکعبی دارند و کلاغ ها مفهوم صفر را درک می کنند. همچنین، خوک ها می توانند بازی های ویدیویی انجام دهند در حالی که یک پیوند عصبی به میمون ها اجازه می دهد تا پنگ بازی کنند. به دلایلی، محققان همچنین یک گودال دایناسور را بازسازی کردند. ربات ها شنیدن را با استفاده از گوش ملخ های مرده یاد گرفتند. دانشمندان متوجه شدند که موش ها و خوک ها می توانند از طریق مقعد نفس بکشند. و سیکاداها از یک چرت 17 ساله بیدار شدند و به دلیل یک قارچ شروع به رابطه جنسی بیش از حد کردند.

باکتری های گوشت خوار به نجات مجسمه های گرانبهای میکل آنژ در فلورانس کمک کردند. یک زیردریایی باب اسفنجی و پاتریک را دید که در بیکینی باتم واقعی زندگی می کنند. فیلم Frozen به حل یک فروپاشی مرموز بهمن پس از دهه ها کمک کرد. و کندورهای کالیفرنیا رفتند و تولید مثل غیرجنسی را یاد گرفتند.

اوه بله، محققانی که به وضوح هرگز حتی یک فیلم ترسناک علمی تخیلی ندیده اند، اولین جنین هیبریدی انسان/میمون را نیز ساخته اند. چه اشتباهی ممکن است آنجا پیش بیاید!

در مورد زندگی مصنوعی نیز هنوز جای نگرانی وجود دارد. در سال 2021، با یک اندروید فوق واقع گرایانه به واقعیت Westworld نزدیک شدیم. Xenobots شروع به تولید مثل خود به خود کردند. ربات اوریگامی شروع به تا زدن کرد. عرق خود ما اکنون می تواند باتری های پوشیدنی را تامین کند.

می توانید دندان های خود را با موادی که به نظر می رسد از فروشگاه Jigsaw آمده است تمیز کنید. فناوری Deepfake اکنون می تواند اجداد شما را به روشی غیر طبیعی متحرک کند. مغز انسان دیگر برای اتصال به کامپیوتر نیازی به سیم ندارد. و همه اینها در حالی اتفاق می‌افتد که سامسونگ برنامه‌هایی برای «کپی و پیست کردن» ذهن ما در رایانه‌ها برای آنچه مطمئناً ایمن خواهد بود، دارد.

“وب عجیب و غریب”

حواس پرت ترین گزارش های خبری 2021

در طول دوازده ماه گذشته، رویدادها و داستان‌هایی عجیب و غریب بسیاری را مشاهده کردیم، اما همچنان موارد بیشتری وجود دارد که شاید حتی فکرش را هم نمی‌کردیم. از تلاش‌های مارماهی‌ها برای برق زدن ماهی تا گشودن یک گوهرشناس سنگی برای کشف هیولای کوکی که به او لبخند می‌زند، همگی شاهد رویدادهایی بودیم که به اندازه کافی عجیب بودند. همگان به تماشای جایگزینی دایناسورها در پارک ژوراسیک پی-وی هرمان و گوش دادن به جوجه‌های لاستیکی که تم فیلم را بازی می‌کنند، پرداختند. اما در کنار همه اینها، ما درک کردیم که دایناسورها ممکن است در واقع حیواناتی مهربان و محبت‌آمیز بوده‌اند، نه هیولاهایی خشن.

در حوزه اخبار عجیب سال 2021، یک ویدیو ASMR باب اسفنجی به دلیل ویدیوهای دلنشین خود، توجه جهان را به خود جلب کرد. یک فرد به دلیل اجاره VHS با 20 سال تاخیر به اتهام جنایت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. همچنین، طعم مرغ با تغییر به طعمی قابل قبول از بالم لب، بسیاری را تعجب‌آور کرد. و در اتفاقی بسیار عجیب‌وغریب، کلاغ‌ها به هواپیماهای بدون سرنشین قهوه‌رسان در استرالیا جنگ اعلام کردند.

با توجه به همه اینها، می‌توان ادعا کرد که سال گذشته واقعاً بسیار عجیب بود. اما اطمینان داریم که سال 2022 نیز همانند آن خواهد بود، به ویژه اگر بشقاب‌های پرنده‌ها ظاهر شوند و جنین‌های هیبریدی انسان/میمون به دست آورده شوند تا در پایگاه مخفی ماه رشد کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا